Sunday 23 September 2012

MTB DI GENTING PERAS

23-09-2012 - Membuat kayuhan MTB sejauh 32.12km di Genting Peras pada purata suhu 23.3 C pada ketinggian puncak 520 meter dari paras laut dan pembakaran kalori sebanyak 900 k. Penggemar sukan basikal akan memahami bagaimana situasi mengayuh MTB standard yang berat tanpa muatan ialah 12.5kg, bertayar besar dan groupset dicipta bukan untuk bukan situasi memecut.

Kadang-kadang MTB ni berjaya juga TAPAU segala "roadbike" yang mahal-mahal dan antaranya ialah jenama itali. Ini merupakan satu indikator bahawa peralatan basikal hanyalah 30% membantu dalam kayuhan dan selebih 70% lagi adalah kudrat dan teknik latihan individu penggemar sukan basikal itu sendiri.

Sehubungan dengan itu, janganlah terpengaruh dengan dakyah versi basikal terbaru dalam pasaran, cukuplah sekadar menggunakan jenama polygon dengan harga mampu sekiranya anda benar-benar berminat untuk menceburi sukan basikal. Untuk membina stamina, kekuatan otot dan kelajuan, anda jalanilah rutin latihan secara disiplin disamping menjaga pemakanan dan sebaik mungkin elakkan makan berminyak atau makanan segera.



Amir dan Redzwan

MTB - Silverback

Bersama sebahagian ahli kumpulan kami "GMD'Langat Cycling club"

 

No comments:

Post a Comment