Wednesday 28 March 2012

KAYUHAN PUTRAJAYA

28/3/2012 (Rabu) - Jam 9.00 malam kami berkumpul di hadapan PICC, tetapi kayuhan tidak mengikut jadual asal iaitu  9.30pm kerana terpaksa menunggul satu kumpulan  yang terbabas meletak kenderaan di hadapan Masjid Putra.

Kesemuanya 8 orang berkumpul di hadapan PICC dan mereka ini sebahagiannya berstatus "Century Riders" yang berjaya menghabiskan jarak kayuhan 160km.

8 orang berkumpul di hadapan PICC. (penulis blog - no. 3 dari kanan)


Lebih kurang jam 9.45pm, satu lagi kumpulan yang terbabas meletak kenderaan di hadapan Masjid Putra pun sampai dan bergambar semula. Kesemuanya seramai 15 orang terdiri dari satu pengayuh mountain bike dan seorang pengayuh wanita.


15 orang


Laluan kayuhan  bermula dari PICC melalui lebuhraya bersebelahan Alamanda - Cycberjaya - PICC. Fizikal laluan adalah pelbagai iaitu laluan rata dan berbukit-bukit. Bagi pengayuh yang kurang latihan dan stamina mungkin merupakan satu laluan yang agak memberi cabaran kepada fizikal dan mental. Antara laluan yang memberi cabaran ialah laluan yang dikenali sebagai "bukit bangang" dikalangan pengayuh Putrajaya di mana laluannya mendaki dan landai sejauh lebih kurang 1 km.


Bukit Bangang di belakang.
Berkumpul menunggu kumpulan yang tercicir semasa mendaki


Senjata rahsia Wheelset Durace

Mountain bike rider - Yukhairi

Antara Power Riders dalam GSM

Bincang - kelemahan & kekuatan

Masih "steady" selepas mendaki Bukit Bangang

Bergambar di laluan Cyberjaya

No comments:

Post a Comment